طراحی، ساخت و اجرای غرفه های نمایشگاهی

طراحی، ساخت و اجرای غرفه های نمایشگاهی

نمایشگاه جایی است که افراد محصولات خود را به مشتریان معرفی کرده و ویژگی‌های آن را بیان می‌کنند. هدف از حضور در نمایشگاه‌ها جذب مشتری و فروش محصولات است. به این ترتیب طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی اهمیت زیادی داشته و تاثیر مثبتی بر ذهن مخاطب به وجود خواهد آورد. برخلاف چیزی که به نظر می‌رسد طراحی و اجرای غرفه نمایشگاهی آسان نبوده و باید مطابق اصول و استانداردهای خاصی انجام بگیرد. ما در این مقاله به بررسی نکات مهم طراحی ساخت و اجرای غرفه نمایشگاه می‌پردازیم. تا انتهای مطلب با ما باشید.

نمونه طراحی و ساخت نمایشگاه

ساخت نمایشگاه

 

ساخت غرفه نمایشگاهی

 

طراحی غرفه

 

نمونه غرفه نمایشگاهی

 

غرفه سازی نمایشگاه

 

غرفه سازی

طراحی غرفه نمایشگاهی چیست؟

بسیار مهم است که در نمایشگاه‌ها به طریقی نظر مخاطب جلب محصولات و خدمات شود و این عامل تا حد زیادی به طراحی غرفه بستگی دارد. غرفه‌های ساده و تکراری نمی‌توانند حسی برای مشتری ایجاد کند و حتی ممکن است کسل‌کننده باشند. اگر فضا به شکلی باشد که محصولات یا خدمات را به بهترین شکل نمایش دهد و با روش‌های تبلیغاتی پیامی به ذهن مشتری القا کند، می‌توان گفت تا حدی موفقیت حاصل شده است. به این منظور لازم است ابتدا برنامه‌ریزی بر اساس نوع محصولات و خدمات انجام بگیرد و سپس فضایی ایجاد شود که در نگاه اول برای مخاطب جالب و سوال برانگیز باشد. وقتی ذهن درگیر شود کنجکاوی افزایش یافته و افراد به دنبال پاسخ سوال‌هایی که برایشان ایجاد شده خواهند رفت. در این مرحله لازم است توضیحاتی ارائه شود که مشتری را به استفاده از خدمات یا خرید محصول ترغیب کند. در ادامه نکاتی که در طراحی غرفه نمایشگاهی اهمیت زیادی دارد ذکر می‌کنیم.

  1. مکان قرارگیری غرفه

همه غرفه داران تمایل دارند محل قرارگیری غرفه‌شان در راستای ورودی نمایشگاه یا در محلی غیر از گوشه و کناره باشد. این محل‌ها بیشتر مورد توجه مشتریان قرار می‌گیرند و مراجعه به غرفه‌های مرکزی بیشتر است. اما اگر غرفه به صورت استاندارد و متفاوت با سایر غرفه‌ها طراحی شود، حتی اگر در گوشه نمایشگاه‌ها باشد باز هم نظر مشتری را به خود جلب می‌کند و مرکز توجه واقع می‌شود. بنابراین اگر نتوانستید در جای مناسب غرفه بگیرید، نگران نباشید.

  1. غرفه‌سازی با مواد باکیفیت

در ساخت غرفه نمایشگاهی از سازه‌های جدید و متفاوت استفاده کنید. برای مثال سازه‌های چوبی به دلیل زیبایی طبیعی که دارند بیشتر به چشم آمده و باعث جلب توجه خواهند شد. معمولا سازه‌های چوبی نسبت به نوع فلزی قیمت مقرون به صرفه‌تری دارند و می‌توان به صورت متعدد از آن‌ها استفاده کرد. شما باید بدانید که ساخت غرفه نمایشگاهی نوعی کارت ویزیت برای کسب و کار شما محسوب می‌شود. به عبارت دیگر ابتدا مشتری با یک نگاه کلی قضاوت می‌کند و سپس جذب محصولات و خدمات خواهد شد. هر چقدر غرفه بتواند دیدگاه مثبتی از محصولات در ذهن مشتری ایجاد کند به همان اندازه موفقیت کسب می‌کنید.

  1. اندازه غرفه

اگر دستتان برای انتخاب ساخت غرفه نمایشگاهی باز است سعی کنید بر اساس محصولات و خدمات غرفه انتخاب کنید. در غیر این صورت باید چند نکته را در نظر داشته باشید. اگر فضای غرفه کوچک بود و در این فضا نمی‌توانید به صورت کامل محصول معرفی کنید، باید ترفندهای دیگر با به کار ببرید. در این شرایط بهتر است خلاصه‌ای مفید از کارکرد محصول یا نوع خدمات را به مشتری ارائه دهید.

در غرفه‌های بزرگ که فضای خالی و بلااستفاده زیادی وجود دارد ممکن است این را به ذهن مخاطب القا کند که صاحبان کسب و کار این غرفه به اندازه کافی حرف برای گفتن ندارند. این مسئله ممکن است جذب مشتری را کاهش دهد. پس سعی کنید در فضاهای بزرگتر جزئیات بیشتری در مورد خدمات و محصولات قرار دهید تا اطلاعات کامل‌تری به مشتری منتقل شود.

  1. بر شعار خود تاکید کنید

شما برای اینکه بتوانید تمایزی بین محصول خود و محصول رقبا قائل شوید نیازمند شعار هستید. در غرفه‌های نمایشگاهی باید سعی شود تا شعار در ذهن مخاطب هک شده و مفید بودن محصول و خدمات را تاکید کند. شعار خوب نشان می‌دهد که شما حرفی برای گفتن دارید و محصول شما ارزش خریدن دارد.

  1. رنگ‌های متنوع به کار ببرید

استفاده از رنگ‌های متنوع در غرفه‌سازی به معنای رنگارنگ کردن آن نیست. بلکه منظور این است که غرفه یکنواخت و تکراری نداشته باشد. در ساخت غرفه متناسب با نوع محصول یا خدمات رنگ انتخاب کنید. تم یا زمینه با رنگ مشخص و آمیخته شدن آن با شعار محصول یک روش تبلیغاتی موثر است که سبب جلب نظر مشتریان خواهد شد.

  1. از ظرفیت دیوار غرفه غافل نشوید

دیوار غرفه نمایشگاهی بخشی است که از دور به چشم مخاطب می‌آید. بنابراین می‌توانید بخش عمده تبلیغات خود را روی دیوار قرار دهید. اگر غرفه شما قدیمی است با نصب کاغذ دیواری می‌توانید تغییرات مثبتی در آن ایجاد کنید.

  1. نور کافی برای فضا ایجاد کنید

کم نور بودن غرفه رغبت و تمایل مخاطب را نسبت به محصولات و خدمات کاهش می‌دهد. متناسب با فضایی که در اختیار دارید روشنایی قرار دهید. حتی می‌توانید برای جلب توجه بیشتر از لوستر یا ریسه‌های لوکس استفاده کنید. یکی از مهمترین قسمت‌های غرفه که باید نور خوبی داشته باشد، پیشخوان است. پیشخوان محلی است که مشتریان سوالات خود را در مورد محصول پرسیده و صحبت‌های صاحبان کسب و کار را می‌شنوند.

  1. از فناوری تعاملی به روز کمک بگیرید

بخشی از ویژگی‌های خدمات یا محصول را در نمایشگر به اجرا بگذارید. ممکن است فرصت نشود با همه مشتریان در مورد خصوصیات محصول گفتگو کرد. نمایشگرها می‌توانند به صورت خلاصه و جامع نحوه استفاده از خدمات را بیان کنند.

  1. تزیینات و دکوراسیون غرفه

در طراحی غرفه نمایشگاهی از لوازم دکوری استفاده کنید. این درست است که هدف از طراحی و اجرای غرفه معرفی محصولات است؛ اما نباید دیزاین به گونه‌ای باشد که فضا را یکنواخت و بی‌روح جلوه دهد. از گلدان‌های طبیعی و نسبتا بزرگ استفاده کنید. گل‌های طبیعی و برگ سبز طراوت و تازگی در محیط ایجاد می‌کند و حس رضایت بخشی به وجود می‌آورد.

اگر صاحب برند هستید پرچم یا نمادی از برند خود را در معرض دید مخاطبان قرار دهید به این شکل توجه‌شان جلب شود.

در غرفه چند مبل یا میز و صندلی قرار دهید. برخی از مخاطبان تمایل دارند اطلاعات بیشتری از کسب و کار شما دریافت کنند. بنابراین در فضایی آرام به دور از هیاهو در غرفه ایجاد کنید. اگر غرفه کوچکی دارید این قسمت را با استفاده از پارتیشن از سایر بخش‌ها جدا کنید.

در قسمت جلویی پیشخوان که مخاطب بیشترین تردد را دارد فرشینه یا موکت قرار دهید. در نظر گرفتن تمام جزئیات گفته شده حس خوبی برای مشتری ایجاد کرده و تمایل او به محصولات و خدمات شما افزایش می‌یابد.

البته باید توجه داشته باشید که شلوغ کردن بیش از حد فضا سبب کاهش تمرکز مراجعه کنندگان خواهد شد. بنابراین در دیزاین و طراحی غرفه زیاده روی نکنید.

مراحل طراحی غرفه نمایشگاهی

پس از اینکه استراتژی و هدف برپایی غرفه مشخص شد باید عواملی که در طراحی مفهومی موثر هستند را مورد بررسی قرار داد. در واقع فضاسازی در غرفه بر اساس برند و نوع محصول انجام می‌گیرد و باید به گونه‌ای باشد که مفهوم خاصی را در ذهن مخاطب ایجاد کند. این ترفند تبلیغاتی باعث می‌شود دید مثبتی در مخاطب به وجود بیاید و با این دید به سمت شناخت بیشتر محصول یا خدمات حرکت کند. در طراحی مفهومی به صورت کلی تصمیماتی برای نورپردازی، مبلمان، نمایشگرها، نوع سازه و… گرفته می‌شود.

پس از طراحی مفهومی، طراحی مفصل قرار دارد که تمام جزئیات را در بر می‌گیرد. در این نوع طراحی به طور دقیق اجزا و لوازم مورد نیاز غرفه‌سازی انتخاب و خریداری می‌شود.

برچسب ها:
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ادامه مطلب
ساخت کابینت لوکس

ساخت کابینت لوکس

برای ساخت کابینت لوکس، ترکیب زیبایی و عملکرد، کلید اصلی طراحی موفق است. کابینت‌های لوکس، با ارائه طراحی جدید و مدرن، نه تنها به فضاهای داخلی جلوه‌ای زیبا و ...
ادامه مطلب
خدمات رنگ پلی اورتان

خدمات رنگ پلی اورتان

شرکت مافی وود یکی از ارائه‌دهندگان خدمات رنگ پلی اورتان در پردیس و تهران است. این شرکت با استفاده از بهترین مواد اولیه و تجهیزات پیشرفته، جایگاه خود را ...